vi ser dubbelt

 I vårens kampanj för det svenska jeansmärket Crocker ser vi en mörkhårig tjej och en mörkhårig kille i rockiga kläder. Eller? Nej, det är faktiskt den svenska modellen Erika Linder, 23, som syns på alla bilderna. Erikas androgyna look har gjort internationell succé och hon har bland annat setts i Katy Perrys video till låten "Unconditionally" och tidningar som Vogue och V Magazine.
 
 
Crocker-kampanjen med Erika Linder lanseras i JC:s svenska butiker 24 februari. Erika är en inspirerande och modig person som är en förebild för många.

 

Erika upptäcktes redan som 14-åring, men det dröjde 6 år till hennes stora genombrtt när hon fick i uppdrag att gestalta Leonardo DiCaprio.

Om kampanjen för Crocker säger Erika:

– Det som lockade mig mest med kampanjen var just att jag skulle få chansen att fotograferas som både tjej och kille i samma bild

– det var verkligen en häftig känsla att se det färdiga materialet. Dessutom passar Crockers klassiska denimmode mig väldigt bra, jag är en typisk jeans- och t-shirt person och bär skinnjacka i princip varje dag.

 

Svartvit, tuff, jeans, läder, skinnjacka och rynkor i pannan Supermodellen Erika Linder

Här ser ni några av hennes bilder

Erika Linder i JC:s kampanj för Crocker Rockster.

Erika Linder i JC:s kampanj för Crocker Rockster.

Erika Linder i JC:s kampanj för Crocker Rockster.

Erika Linder i JC:s kampanj för Crocker Rockster.

Erika Linder i JC:s kampanj för Crocker Rockster.

Erika Linder i JC:s kampanj för Crocker Rockster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0